úterý 6. června 2017

Jak udělat dárkový koš?

Dělali jste někdy dárkový koš? Já nikdy a hledala jsem proto nápovědu na internetu. Ale návod na to, jak vyrobit dárkový koš jsem nenašla.

Hledala jsem hlavně jaké druhy potravin do koše nakoupit. Pro inspiraci jsem nahlédla do košů, které prodávali v obchodech. V Albertu jsem se trochu z hrozila z gumových bonbónů, oliv v pytlíčku, Moscata a levného lipového čaje, které byly v koších naaranžovány. V Tescu naopak Bohemia sekt, rozpustná káva a sardinky vypadaly mnohem lépe.


.
Do dárkového koše je určitě dobré dát trvanlivější potraviny a to co má obdarovávaný rád.
Například...
  • Víno/sekt/likér/pálenka
  • Čaj/káva
  • Uzeniny (klobása, salám, fuet, salámová podkova, chalupářské maso)
  • Sýr (parmazán, archivní sýr, chedar, gran moravia)
  • Čokoláda/belgické pralinky/ořechy v čokoládě
  • Rybičky/ančovičky/rybí očka/tresčí játra
  • Sušené ovoce/směs ořechů a ovoce/pražené solené ořechy
  • olivy/kapary/nakládaný chřest/mini kukuřičky
  • marmeládu/curd/jam/med
Určitě se snažte vybírat zboží v plechovkách, skle, dřevěných nebo papírových krabičkách.
 
Důležité je také vybrat vhodnou nádobu na dárkový koš. Velký výběr mají v Prioru. Dárkový koš můžete aranžovat do košíku s ouškem, plochého koše, dřevěné bedýnky či papírové krabice. Tento hranatý koš je z Prioru.


Určitě je dobré koš vystlat nějakým papírem, papírovými proužky, konfetami, dřevěnou slámou, prostě tím co máte. Já si vyrobila papírové proužky nastříháním z překládaného balícího papíru.



No a teď si zkuste na skládat a naaranžovat nakoupené potraviny do košíku. Ideálně tak, aby byly krásně vidět a byly "vystavené".


Když máme vše krásně a stabilně naskládané, zabalíme celý koš do celofánu. Prodávají transparentní nebo zdobený.



Při balení je dobré myslet na to, pro koho je koš určen. Tento byl pro muže. Proto jsem zvolila transparentní celofán v kombinaci s rozetou a stuhu v hnědém designu připomínajícím dřevo. Pro ženu bych zvolila určitě teplejší barvy, klidně lesklé a třeba zdrhovací stuhu nebo i umělé květy.



Určitě je dobré si takový koš vyrobit doma. Máte jistotu, že cena opravdu odpovídá kvalitě potravin. V obchodech mi přijdou dárkové koše vesměs poměrně předražené a plné nekvalitních levných potravin.

Dárkový koš je určitě pěkným dárkem či poděkováním pro kohokoli. Obdarovaný má jistotu, že se alespoň nějakou dobrotou, která je v koši trefíte do jeho vkusu.

3 komentáře:

  1. super nápad! :-) Přítel bude mít narozeniny, tak opravdu skvělý tip!

    OdpovědětVymazat
  2. to by šlo tenhle nápad, ten udělám segře :) pro manžela sem sehnala super kostým k narozeninám z ptákovin :D

    OdpovědětVymazat
  3. Kolik věcí by se mělo dát do dárkového koše?

    OdpovědětVymazat